Nya Zeeland, sa du?

Yes. Jag ska till andra sidan jordklotet ett tag tänkte jag. Tillsammans med han den dära jag hängt med i snart två år och tänkte uppleva allt i livet med. Yes! Jag får ofta frågan: varför Nya Zeeland? För att vi längtat efter äventyr sedan vi träffades och är båda rätt överens om vad ordet äventyr innebär. Vi har under hela gymnasiet panikartat klängt oss fast vid tanken på att SNART lever vi mitt i det som inte är som det alltid varit, och det känns fortfarande lika självklart. Så vi bestämde oss för att vi hela sommaren och hösten skulle jobba rumpen av oss för att nu, alldeles strax, kunna fara iväg. 
 
Och så kom vi på att JUST DET, man måste ju inte backpacka i Asien som de flesta andra gör i vår ringa ålder, jorden kändes lite större än så. Asien kan liksom vänta något år. Tanken på Nya Zeeland innebär äventyr, men också väldigt mycket trygghet, trots att det är så långt ifrån Sverige man fysiskt kan hamna. NZ känns rätt på alla håll och kanter. 
 
 
Så vi bokade! Och väldigt många tusenlappar senare sitter vi nu vid mitt köksbord och letar vilken bank som ligger närmast vårt första hostel i Auckland, vem vi ska köpa vår campervan av och hur många strumpor ska man ha med egentligen?? 
 
Vi åker inte iväg med en genomtänkt reserutt, snarare tvärtom – vi har ingen aning, vilket känns helt idealiskt för vår duo. Grundtanken är att vi i Auckland ska köpa en bil ombyggd till campervan (google it guys) och sedan ta oss norrut och vidare runt öarna, för att leva loppan så länge vi orkar och vill. Vi drar iväg på ett så kallat working holiday visa, vilket innebär att vi har ett år på oss att resa, jobba eller plugga lite hit och dit. Vårt hem kommer att vara ryggsäcken, bilen och varandra och det känns rätt utomjordiskt skitbra. 
 
 
Denna lille blogg kommer återupplivas och få andas nya zeeländsk luft ett tag tänkte vi, de få gånger vi råkar på wifi. Så från och med den femtonde november kommer det ogenerat skrytas med Sagan om ringen-vyer och allt för ärliga klag om hur jobbigt det kan vara att inte vara på hemmaplan. HA DET GÖTT SÅ LÄNGE MINA VÄNNER
0 kommentarer