Kaotiskt och underbart

Jag hinner inte smälta vad det är som händer, veckan har bara rullat iväg och jag hinner knappt inse vad det är jag gör på dagarna. Här kommer någon slags trött snabbversion av livet just nu:
(p.s. nu är det tre dagar kvar till studenten!!!)
 

I onsdags gosade jag med Carin, Eskil och Ingrid vid lite olika tillfällen. Svängde förbi en studentmottagning också. Svettig dag. Kvällen innan dess hängde jag med Agge på Levantine och käkade mat på Tre Indier, jättejättemysigt. Och så hämtade jag ut bilderna från engångskameran jag hade med mig i Prag, ÄLSKAR analogt.
 

Och i torsdags var det dags för oss att snobba till oss för bal på såsen i Marstrand. Kändes superkonstigt att ha långklänning och klackar i vårt sommarparadis där vi annars brukar gå barfota i trasiga shorts, men roligt var det. Innan klänningen åkte på var vi på Hvitfeldtskas utspring (fett!!!) och kramade om våra vänner, resten av dagen stressade vi runt tills vi i ösregn hamnade i snipan över till Klöverön. Myste med mitt lilla crew och Ingrids släkt några timmar i solen som dök upp innan vi tog båten över till såsen och vinkade hej till alla kompisar som kommit med färjan. HÖJDPUNKT
 
 
Här någonstans började jag totalt bortse från min telefonkamera, men vår kära kväll kretsade kring snack i kvällssolen, den sista dosen rudehets (...), tung/fet/cool dans barfota på dansgolvet som gjorde mina stackars fötter fulla av flisor, låg på rygg vid kajen, blev drabbad av lambo och fick en (näst)sista kväll med alla möjliga människor som faktiskt kommit att stå mig riktigt nära.
 
Tillslut förenades vi 5 igen och blev under exemplariska former uppplockade av pappa Bredelius. Och så avslutade vi det hela med nattbad såklart, dock fegade jag ur och kröp ihop i mitt täcke på bryggan istället. Njöt ihjäl mig och saknar det redan faktiskt.
 

Morgonen efter överraskades vi av Ingridfrukost och utforskade sedan Klöverön med en piggelin i näven. Finns nog inget ställe i Sverige jag får så starka sommarkänslor som i Blixtviken.
 

Här har snubbarnas snubbar precis haft kuddkrig i vår friggebod, vi andra var mindre glada
 

Och när jag kom från Marstrand åkte jag nästan direkt till denna sköna pangbrud, Johanna, som är bäst bäst bäst och äntligen tagit studenten!!! Vi drack rosa bubbel och kaffe i hennes trädgård och pratade om allt o ingenting.
 
Och nu har jag ingenting mer att komma med. Vi har jobbat arslet av oss idag på cafét hela dagen (kombinationen av värmeböljan, Linnégatans dag och Håkan på Ullevi ikväll förde med sig en konstant flod av människor hela dagen), but it was FUN! Var så full av lycka när jag kom hem, känner mig lugn och fri. Imorgon ska jag på Håkan och på ondag tar jag studenten. VAD HÄNDER
0 kommentarer