Ett sista godnatt

 
Då var vi här mina damer och herrar, den sista sömnen före avgång WOOO. Om fyra timmar minus en kvart ska jag traska upp i mörkret, ta på mig kläder, pussa på katten, äta gröt (klarar man det vid fyra på morgonen tror ni?), pussa på mamma+pappa och tillsist vinka hejdå till hemma. Det känns så pass overkligt att jag inte riktigt blir så nervös som jag trodde jag skulle bli. 
 
Denna sista dag har varit lite skakig pga de väldiga och verkliga skakningarna på Nya Zeeland, jordbävningar och tsunamivarning är inte riktigt högst på önskelistan morgonen innan man åker iväg på sitt första stora äventyr. Men vi klarar allt, så nu ska jag bara klara av att sova också. För om fem timmar står lille Eskil där och vinkar åt försenade mig, där ser man! Vi klarade det, nu är vi på väg. 
 
 
(Katten följer mig överallt, tror han känner på sig att husguden strax ska ge sig av en sväng..)
0 kommentarer