VAD ÄR TID

Om nio dagar tar jag studenten och för några dagar sedan hade jag mitt allra sista prov. Kan ju själv inte inse vikten av detta, så rätt svårt för mig att skriva här hur saker o ting är just nu. Allt bara händer. Tiden är en sådan jäkla sjuk grej. Vad har jag ens gjort de senaste veckorna? De senaste månaderna?
För cirkus 30 dagar sedan var det Valborg och vi var lite sugna på att dansa, så Eskil o jag blev upphämtade av en skum liten röd bil med dimmiga rutor där Klara råkade sitta vid ratten. Och så var Ingrid och Daniel där också. Vi åkte till Klara för att äta middag, dricka vin och tjöta, vilket var jättejättemysigt. Sedan traskade vi till Röda Sten för att gå på technoklubb, vilket också var najs.
 
 
Helgen därefter fick Eskil och jag nog av Göteborg, som är en rätt konstant känsla nu för tiden i och för sig, och åkte till hans lilla lantställe där vi flydde verkligheten i fyra dagar. Det var det bästa vi kunde gjort, och så tajmade vi de där få dagarna som Sverige fick värme. BÄST
 
 
Blir alldeles gråtfärdig av tanken på hur mycket jag älskar att vara ledig. Och innan vi drog till ledigheten och lyckan självt (alltså lantstället) hängde jag en solig onsdagskväll med Carin och käkade lyxpizza och drack tjeckisk öl, samt jobbade på mitt nya jobb dagen efter. Roliga grejor händer alltså.
 
 
Veckan efter var knasig. Det var så kallad svensk värmebölja, så allas ben lyste i takt med solen och helt plötsligt var Göteborg en glad stad för första gången på sex månader. Vi var för det mesta inlåsta i skolanoch avverkade de sista glädjedödande grejerna innan studenten. Fick kippa mycket efter luft och lycka i och med den outhärdliga skoltröttheten som tagit över oss alla. Katten har det fint i alla fall.
 
 
Fredag den trettonde hade våra rockstjärnekompisar i proggbandet Skamvrån releasekalas för sin allra första EP (!!) på Jazzhuset. Inledde med att öla/äta tacos med Ingrid, Daniel och Isak på 2a lång, gled vidare till någons veranda där majoriteten av ansiktena var nya och så drack vi lite vin. Tillslut hamnade vi på Jazzhuset och tror ingen gick därifrån utan att ha dansat röven av sig.
 
Veckorna efter var överlevnadsmode på och vi bockade av skolgrej efter skolgrej tills de försvann helt nu i onsdags. Jag hann jobba några jobbpass också, vilket var himla roligt, älskar känslan av att klara av saker man först var helt ny på. Har också hunnit tröttna på öl, vilket är något som måste ändras på.
 
puss o kram
0 kommentarer