Dag 21

(Tankar från tredje december)
 
Eskil spelar munspel. Jag önskar att en gitarr hade fått plats i fickan, saknar att spela nu. Har funnit någon slags ro här jag inte lyckades hitta hemma, vill fundera över saker utan att bli stressad av dem. Vill skriva ned det jag tänker på, vill läsa om sådant jag ännu inte sett med egna ögon. Vill lära mig saker. Jag vet inte om jag är där riktigt ännu, stressen har bott lite för djupt inom mig de senaste åren, men jag är medveten nu. Och många dagar känns det riktigt bubbligt i magtrakten av att inte veta vilka människor vi är efter vår tid här. 
 
 
Hej mina kära vänner. Imorgon är det tre veckor sedan vi landade i detta slingriga land, och jag vet inte när vi ska lyckas greppa det. Och idag var det två veckor sedan vi flyttade ihop i Glenn, vilket på ett sätt känns ännu knäppare. Vi bor i en bil. Haha! De senaste dygnen har vi sakta, såpass sakta att vi kommit över pinsamheten i att ständigt släppa förbi kiwis som kör 120 i kurvorna, tagit oss söderut på östkusten genom Bay of Islands. En natt i Paihia och två stycken nära Whananaki, ännu lite söderut, där Nya Zeelands bästa surfning finns. Kan upplysa er om att Eskils tankar övertagits av bilden av sig själv som surfguru, och har redan börjat fundera på hur vi bäst kan surra fast surfbrädan på taket efter att vi köpt både bräda och våtdräkter.
 
 
Vi har också plöjt lite böcker, tvättat håret i havet, städat, försökt meditera på en strand och tagit Glenn på spadag (förgäves lagat stenskott i framrutan, spolat av lagret av smuts som gjort att han skiftar i brunt istället för den lyxiga silverfärg han förtjänar och fixat lufttrycket i däcken). Vi har också varierat våra kulinariska upplevelser genom att göra bananpannkakor till frukost, i stället för den vanliga kiwigröten eller äggmackor. Så nu är både vi och Glenn lyckliga. 
 
 
Nu är vi i Whangarei där vi tänkte fortsätta skämma bort Glenn lite genom att köpa en tvättlina, samt leta efter ett fiskenät som ska bli en del av vårt första projekt: förvaring i taket. SPÄNNANDE. Vi ska också utforska några vackra campingställen längs med kusten här och ta oss till Abbey Caves där vi ska säga tjenamors till lysmaskarna och iskallt grottvatten. Hejdå på en stund mina vänner! 
 
0 kommentarer