diggar jullov

 
Jag har inte helt kunnat greppa det här med ledigheten, men jag gillar det. Den första jullovseftermiddagen promenerade Ingsan å jag i stan, bläddrade plattor på Bengans och böcker på bibblan. Det ägde. Sedan åkte hon till Tyskland och det var mindre ägigt för min del :/
 
 
Och så fyllde Eskil å jag ett år ihop (ungefär) en söndag. Den dagen var skitkall och skitmysig. Kollade sedan japansk film på Hagabion, i salongen som är i samma size som mitt vardagsrum. 
 
 
Under julveckan hängde jag en del hemma i huset, kramade katten mycket
 
 
Eftersom det här var min första jul som veggo försökte jag mig på att jula till kikärtsbollar, det var ingen supersuccé men funkade.
 
 
23e, anlände till Växjö och mormor. Busade med katt, åt mat, läste bok. 
 
 
24e, långsam men mysig julafton hos morbror. Hängde senare med biskopen på midnattsmässa med pappa, vi sjöng högt och kollade in vackra ljuskronor
 
 
25e, åkte till Hissö med min käre far, promenerade i semistorm invirade i filtar som två lurvbollar
 
 
Åkte även hem till gbg denna dag för att...
 
 
... fira dunderstudentbudgetmysjul med Eskil. Gick runt i mysbrallor, dansade till julmusik, gjorde livets hummus och kollade Disneyfilmer. KALAAAS
0 kommentarer