Spotted

 
Jag hämtar som mest inspiration från min omgivning. Och speciellt när det kommer till mode. Jag kan knappast vara den enda som totalälskar att gå runt i storstäder, sitta på ett café och spana på folk, och hissa (+ totaldissa) vad de har på sig? Detta är ett så jäkla bra sätt att finna inspiration på, och klura ut hur man själv skulle kunna ta till sig detta för att skapa en bredare stil. 
 
Något annat jag älskar, som kombineras superbra med trendspaning på stan, är att spontanfota folk i smyg. Detta gör jag på mina vänner i princip varje dag, haha. Mina creepy sidor kommer fram en hel del ;-)
Men när jag är utomlands, och alltid har kameran vid höften, fotar jag alltid av det jag ser - ibland/ofta utan att kolla i kameralinsen (annars märker ju folk att jag spontanfotar, hallå.) Och det är ofta dessa bilder som blir mina favoriter. Tycker om att expirementera med kameran från olika vinklar, höjd, exponering, slutartid osv osv - för att få fram de där spontana street-bilderna. 
 
Längs en gågata mot Væstebro, nära Strøget, Köpenhamn:
 
Det jag fastnade för på tjejen på bilderna ovans outfit var snittet på den rakstrukna vita skjortan i herrstuk, samt hur hon matchade det med ett par färgklickar på både byxor och väska. + den simpla hästsvansen. Lite vågat och nedtonat på samma gång. 
--------------
Självklart får man egentligen inte fota okända människor som inte är medvetna om det, för att sedan publicera på internet - men i vissa sammanhang kan jag tycka att det är ok. När man varken visar ansikte eller liknande. Kanske är jag en dålig människa då, men whatever
0 kommentarer